Het is belangrijk om in beweging te blijven. Thuis kunt u ook veel doen. Behalve natuurlijk lekker wandelen of fietsen (wel met 1,5 meter afstand!!) heeft het Rijnstate ziekenhuis oefeningen opgesteld die thuis mogelijk zijn. Het is natuurlijk belangrijk dat u geen lichamelijke klachten ondervindt tijdens of na het doen van de oefeningen!

Oefeningen

Voor alle oefeningen geldt:

  • Probeer toe te werken naar twee tot drie series van tien herhalingen. Uw spieren moeten aan het eind van elke serie vermoeid aanvoelen. Dat geeft de juiste prikkel voor het opbouwen van uw spieren.
    Neem tussen de series een minuut rustpauze.
  • Is een oefening te zwaar? Probeer de oefening dan makkelijker te maken. Zo kunt u bij oefening 4 een hogere stoel gebruiken of met uw hand afzetten op de leuning. Is een oefening te licht? Verlaag dan het tempo of gebruik gewichten.
  • Let op uw eigen veiligheid. Neem voldoende steun bij het oefenen. Heeft u hulp nodig bij het oefenen? Vraag dan iemand om te helpen. Twijfelt u over een oefening of krijgt u pijn, hartklachten of wordt u erg benauwd? Overleg dan met uw arts of fysiotherapeut.

Ademhalingsoefeningen

Ook wanneer u last heeft van coronaklachten of andere luchtwegklachten is het belangrijk om oefeningen te blijven doen.
Vooral het goed doorademen is erg belangrijk. Zo verkleint u de kans op longonsteking.

Wilt u een afspraak maken of meer informatie ? Neem dan contact op! Wij zijn bereikbaar via 030-6564821 of via e-mail info@fysiobunnik.nl