Triggerpoint therapie

Triggerpoints zijn micro verkrampingen in spieren die aanvoelen als kleine pijnlijke verhardingen of ‘knoopjes’. Triggerpoints zijn de meest voorkomende oorzaken van pijnklachten in het menselijke lichaam. Triggerpoints ontstaan wanneer het zenuwstelsel overactief is en kunnen op hun beurt ook weer het zenuwstelsel actief houden. Oorzaken hiervoor kunnen zijn; overbelasting, een ongeluk, onder belasting zoals gips of een zittend beroep, ziekten, stress en de aanwezigheid van andere triggerpoints. Triggerpoints kunnen zich uiten door pijn, stijfheid of kracht vermindering in de betrokken spieren. De triggerpoints zorgen dan vaak voor pijn en andere ongemakken op een andere plek dan waar het triggerpoint zit. Bekende voorbeelden zijn (spannings) hoofdpijn uit de nek en schouders of ‘ischias’, waarbij er uitstraling vanuit de rug of bil in het been te voelen is.

Triggerpoint behandeling bij Fysio Bunnik

Heeft u last van de volgende symptomen bij bepaalde spieren: pijn, stijfheid, kracht vermindering. Dan kunt u bij Fysio Bunnik terecht om geholpen te worden bij het behandelen van deze klachten. Door de triggerpoints te deactiveren zullen pijnklachten verminderen of zelfs verdwijnen. Het deactiveren kan middels een specifiek soort massage of middels Dry Needling.

Afspraak maken voor een Triggerpoint behandeling bij Fysio Bunnik?

Heeft u last van bepaalde spieren en bent u op zoek naar een fysiotherapie praktijk die u kunt helpen bij uw klachten? Fysio Bunnik kan samen met u een afspraak inplannen om naar uw klachten te kijken. Bij ons zal een fysiotherapeut samen met u een behandelplan opstellen om uw klachten te verminderen.  Onze fysiotherapeut die u begeleidt tijdens de behandelingen, behandelt u met goede zorg en inspanning waardoor het gewenste resultaat wordt behaalt. U kunt hier een afspraak maken om samen met Fysio Bunnik u van uw klachten af te helpen.