Bekkenfysiotherapie

Bekkenfysiotherapie is een vorm binnen de fysiotherapie waarbij klachten in relatie tot de bekken in het middelpunt staan. Eerst richtte de behandeling zich vooral op urineverlies, daarna ook op problemen met het ophouden van de ontlasting en pijn bij gemeenschap. Tegenwoordig zijn de klachten die bij bekkenfysiotherapie behandelt worden heel divers. Er kunnen klachten aanwezig zijn zoals:

• Problemen bij, en ongewild verlies van urine en/of ontlasting;
  • Een niet te onderdrukken aandrang om te plassen en/of ontlasten;
  • Verzakking van blaas, baarmoeder of darmen;
  • Pijn in de onderbuik, lies, rond de anus of de geslachtsdelen;
  • Pijn bij gemeenschap;
  • Begeleiding bij operaties in de onderbuik;
  • Bekkenpijn in de periode rond en na de zwangerschap;
  • Begeleiding tijdens de zwangerschap en bevalling.

Bekkenfysiotherapie bij Fysio Bunnik

Als u last heeft van bovenstaande klachten dan kunt u bij Fysio Bunnik terecht voor bekkenfysiotherapie. Onze bekkenfysiotherapeut geeft instructies en oefeningen om de bekkenbodemspieren te trainen en te ontspannen. U wordt behandelt met uiterste zorg en samen helpen we u van uw klachten en begeleiden we u in dit proces.

Een afspraak maken voor bekkenfysiotherapie bij Fysio Bunnik?

Bent u op zoek naar een geschikte bekkenfysiotherapeut die u helpt bij uw bekken klachten, dan bent u bij Fysio Bunnik aan het juiste adres. Bij ons zal een fysiotherapeut samen met u een persoonlijk plan maken om u zo snel mogelijk te helpen bij uw klachten. Onze fysiotherapeut behandelt u met goede zorg en inspanning waardoor het gewenste resultaat wordt behaalt. U kunt hier een afspraak maken om samen met Fysio Bunnik u van uw bekken klachten af te helpen.